Skip to main content

       

Budeme teď na všechno potřebovat souhlasy?

To určitě NE. Je to jen rozšířený mýtus a množství požadovaných souhlasů je zcela zbytečných. Firmy přicházejí o kontakty, protože vyžadují souhlas k něčemu, k čemu ho vůbec nepotřebují. Dejte si tedy pozor, abyste pracně vybudovanou databázi zákazníků neztráceli zbytečně.

  

Kdy se obejdeme bez souhlasu?

  1. Oprávněný zájem – zvláštní pojem, který zaštiťuje to, že souhlas nepotřebujete, protože jednáte ve vlastním zájmu. Prodáváte potřeby pro zvířata? Když si zákazník koupil žrádlo pro psa, klidně mu můžete poslat nabídku obojků nebo pelechu. Víte, že ho to zajímá. S nabídkou slunečních brýlí již ale nepochodíte. Tam je souhlas nezbytný.
    Příkladem oprávněného zájmu mimo zasílání mailů je např. bezpečností kamera se záznamem. Zájmem firmy je uchovat bezpečnost, a tak si může tyto záznamy pořizovat. Nebudete přece žádat souhlas od zloděje, kterého jste natočili při krádeži ve vaší firmě.
  2. Zákonná povinnost – všichni ctíme zákony, a proto uchováváme osobní údaje, které uchovávat musíme. Např. pro mzdové nebo účetní účely. Někdo po Vás požaduje jejich smazání? Má smůlu. Tečka. 
  3. Plnění smlouvy – ani k tomu samozřejmě nepotřebujete souhlas. Každá smlouva musí obsahovat jméno, příjmení a adresu. A další náležitosti, které jsou nezbytné. 
  4. Veřejný zájem – i policistům dáváme osobní údaje a náš souhlas k tomu nepotřebují. Je ve veřejném zájmu identifikovat osobu, která spáchala přestupek, takže se žádostí o souhlas asi nepochodíte. 
  5. Zájem na životu a zdraví – pro vás asi nejméně podstatný, týká se např. zdravotnických zařízení.

 

Nevlezli jste se ani pod jeden z uvedených důvodu? Pak si musíte souhlas opatřit.

Nebo si nejste jistí? Napište nebo zavolejte, projdeme to spolu konkrétně.